bergjes.reismee.nl

Dag 12

Na eerst wat boodschappen gedaan te hebben zijn wij om 14.00 uur aangereden naar Praag.

We wilden Praag ook 's avonds zien daarom pas 's middags gegaan anders duurt de dag wel heel erg lang.

Had een soort 'wandelroute/metroroute'uit gestippeld om de bezienswaardigheden te bekijken maar wel dat je zo min mogelijk hoefde te lopen. Maar zo als gewoonlijk loop je toch veel meer.

Hebben de oude stad eens rustig bekeken en zijn vervolgens over Karels brug gelopen. Vervolgens aan de overkant een restaurantje gezocht voor de innerlijke mens.

Toen tramlijn 22 de andere kant op gepakt. Dit was evenmin een succes qua bezienswaardigheden (achteraf kwam het 's avonds wel goed van pas dat we dit gedaan hadden. De metro gepakt naar Karlovo nam voor de gouden fontein. Oeps foutje deze fontein ligt heel ergens anders.

Het begon al donker te worden en zijn teruggelopen naar staromestska om daar de metro te pakken naar Malostranska.

Vervolgens lijn 12 gepakt naar het Letenske park had gelezen dat je hier van het uitzicht kon genieten maar dan moest je wel even 265 treden omhoog lopen, daar hadden wij de puf niet meer voor maar even checken voor de volgende keer.(De trap hebben we gevonden)

Tongue out

Vervolgens lijn 12 weer teruggepakt naar het metrostation Malostranska en daar weer overgestapt op lijn 22 naar Prazsky Hrad.

Hier kwam dus het goed van pas dat we deze lijn tot het eindpunt hadden genomen zo wisten we in ieder geval 's avonds waar we uit moesten stappen.

Van hieruit had je ook een heel mooi uitzicht over Praag bij nacht zonder 265 treden te hoeven lopen.

De tram 22 teruggenomen en 1 halte later als het Metro station uitgestapt, want bij deze halte is om de hoek de Karels brug.

Deze weer overgelopen en bij Staromestska de metro genomen terug naar de auto met de nodige overstaps.(parkeerplaats Opatov).

De auto genomen en we waren om 11.45 uur terug bij de camping. Onze auto moest helaas een nachtje buiten de poort slapen wat we overigens al wisten de poort gaat om 10.00 uur dicht.

Al met al een hele mooie dag geweest, maar wel zeer vermoeiend maar dit was het echt wel waard.

Wink

We moeten in ieder geval nog een paar keer terug om de rest te bekijken.