bergjes.reismee.nl

Dag 9

Gaan vandaag naar de rotssteden in combinatie met fietsroute voor Wilco wil een berg op en daar is de ideale omgeving ervoor.

Eerst dus naar Sedmihorky gereden en daar de auto geparkeerd. Vervolgens lopend naar Hruba Skala gelopen tussen de rotsen door een heel apart gezicht en zeer de moeite waard.

Teruggelopen en de auto gepakt en de route verder gereden. Er zijn daar meer rotspartijen.

Bij vidlak Wilco de fiets laten nemen en een stukje laten fietsen. Langs de meren die daar zijn (vezak) Dit was natuurlijk niet genoeg voor Wilco en zijn we naar Jilemnice gereden +/- 40 km verder. (Had een dag van te voren al een route voor hem uitgestipeld)

Voor de kruising Benecko-Vitkovice heeft hij de fiets weer gepakt en zijn wij halverwege naar boven gereden (je weet nooit). Hij was er zo en klaagde dat het nog te vlak was op de terugweg in de auto zag hij pas hoe het naar boven liep. Dus nog maar een stuk laten fietsen dit keer naar Horna Misecky waar de weg ophield en hier is een ski-oord.

Dit ging nog steiler omhoog en duurde het dus wel eventjes voor meneer boven was.

Dit keer had hij wel voldoening. Als je hier omhoog gefietst bent mag je ook met je fiets afdalen en is dus afgedaald naar het punt waar wij de eerste keer op hem hadden gewacht.

Hij was tevreden en zijn we naar huis gereden. Waren pas weer om half 9 's avonds terug op de camping en hebben vlug wat gegeten.