bergjes.reismee.nl

Dag 5

's morgens om 9 uur aangereden naar Terezin, we waren om half elf daar.

Auto geparkeerd in de straat vlak bij de Maagdenburg kazerne.

Daar entree betaald (familiekaart czk 420,=) een plattegrond kost czk 5,=. Voor foto's nemen moet je eigenlijk nog eens czk50,= extra betalen, maar wij hebben gewoon foto's genomen en niemand gezien. Behalve in het concentratiekamp zelf hebben we wel maar even een kaartje genomen je weet maar nooit.

Advies rij eerst naar het joods kerkhof en het crematorium parkeren kost czk 10,=

Daarna bij het Maagdenburg kazerne de auto neerzetten en loop dan wat rond.

Terug naar de auto, en deze bij het museum parkeren, museum bezoeken en vandaar uit lopend naar het monument bij de Ohra lopen.

Advies sla de film in het museum maar over gaat alleen over transportnummers aantal mensen gedeporteerd, aantal die het overleefd hebben. De Film was meer schetsen van tekeningen dan bewegende beelden.

Vervolgens weer de auto pakken en naar het concentratiekamp rijden.

Hier een rondleiding in het nederlands gekocht czk 5,= en de rondleiding route gevolgd.

Al met al moet ik zeggen viel het niet tegen, maar had er wel iets meer van verwacht.

Morgen maar een rustdag nemen na een hele dag flodderen.